POLUB NAS NA FACEBOOKU
Filtry

Jak napisać dobre i profesjonalne CV?

Od dobrego CV zależy bardzo wiele. To właśnie przemyślane, starannie zaprojektowane 
i prawidłowo napisane CV sprawi, że pracodawca zaprosi cię na rozmowę kwalifikacyjną, po której możesz otrzymać wymarzoną pracę. W jaki sposób stworzyć taki dokument?

Jak napisać dobre i profesjonalne CV?


Profesjonalnie stworzone CV powinno być oryginalne, ale z zachowaniem prostoty, kreatywne, a równocześnie konkretne. Powinno mieć przejrzystą, czytelną, a przy tym nowoczesną formę. Stworzenie takiego CV jest jak najbardziej możliwe. Aby napisać curriculum vitae, które skutecznie przykuje uwagę rekrutera, należy trzymać się kilku zasad.

Odpowiedni program do tworzenia CV



CV możesz stworzyć samodzielnie, korzystając np. z Worda lub też użyć profesjonalnego programu. Dobry CV kreator https://cveasy.pl pomoże ci przejść krok po kroku przez proces tworzenia CV, rozmieszczając niezbędne sekcje w estetyczny, uporządkowany sposób.

Dane osobowe i kontaktowe



Tworzenie CV rozpocznij od podania swoich danych osobowych i kontaktowych. Konieczne jest przedstawienie imienia, nazwiska, a także numeru telefonu, e-maila oraz miejscowość zamieszkania. Opcjonalnie możesz zamieścić również datę urodzenia. Zwróć szczególną uwagę na adres e-mail. Ważne, aby był on jak najbardziej profesjonalny, przeznaczony do celów zawodowych, najlepiej z pełnym imieniem i nazwiskiem oraz odpowiednią domeną. Wszelkie pseudonimy, przezwiska czy zdrobnienia nie są akceptowane, podobnie jak specyficzne domeny (konto na Sympatii albo Buziaczku.pl jest niedopuszczalne w CV).

Nie musisz podawać swojej płci, stanu cywilnego albo adresu, chyba że rekruter przedstawi taki wymóg w ogłoszeniu o pracę. Dobrze jest także zamieścić w danych kontaktowych link do swojego profilu w serwisie Linkedin, ewentualnie Goldenline.

Doświadczenie i osiągnięcia zawodowe



Najważniejszym elementem każdego CV jest przedstawienie doświadczenia oraz osiągnięć zawodowych. Pamiętaj, aby dopasować CV do stanowiska pracy, na które aplikujesz. Skup się więc na stanowiskach oraz obowiązkach, które w największym stopniu wiążą się 
z wymaganiami przedstawionymi przez pracodawcę w ogłoszeniu.

Wpisuj miejsca pracy oraz stanowiska, stosując zasadę odwróconej chronologii. Na górze dokumentu powinny się więc znaleźć informacje na temat twojego ostatniego zatrudnienia. Jeśli jeszcze pracujesz w danym przedsiębiorstwie, podaj datę rozpoczęcia pracy w tej firmie, a następnie dodaj sformułowanie „obecnie”, np. styczeń 2019-obecnie. Opisując swoje doświadczenie, podaj koniecznie: nazwę firmy, okres zatrudnienia, stanowisko, wykonywane obowiązki (najlepiej w punktach). Koniecznie pochwal się największymi sukcesami, np. pozyskaniem nowych klientów albo znaczącym zwiększeniem ruchu w sklepie internetowym. Możesz również wskazać firmy, dla których tworzyłeś projekty lub metody i narzędzia, 
z których korzystałeś.

Przedstawione wskazówki dotyczą tylko kilku z najważniejszych elementów, które powinny znaleźć się w CV. Jeśli potrzebujesz więcej informacje, zobacz przykładowe CV, dzięki którym możesz zainspirować się, tworząc własny dokument.